söndag 30 oktober 2011

I söndagens tecken...

På min enda natt att sova ordentligt o få sovmorgon så vaknar jag 5.45 o tror klockan är 9... Men ack så fel jag hade, så jag somnade om (tack o lov)...

Vaknade kl 8 av att Tea skriker som att hon håller på o dör på rummet. Springer upp o se vad som händer. Hon verkligen gallskriker allt vad hon kan. Det visar sig att från filips säng (som är den övre) i våningssängen så har en sten på ca 10x5 cm ramlat ur och träffat tea på armbågen. Herregud tänk om den träffat huvudet?!? Men allt gick bra iaf. Phu! Men jag hade ju garanterat vaknat ordentligt nu ;-)

Jag o barnen spelade tv-spelet hamsteboll i 3 (!) Timmar. Riktigt roligt och alla var sams! :-)

Vid 13 så kom L och P med deras dotter J. Dom hade med sig fika och vårat älskade dammsugarmunstycke som L beställt åt oss.

När dom hade gått så gick jag lös med dammsugaren. OMG! Det var så fruktansvärt härligt o kul att dammsuga o städa så när jag hade ångan uppe så storstädade jag hela badrummet, dammsög alla rum, torkade golvet i kök, trappen, barnens rum och självklart badrummet. Så skönt! Dessutom så går diskmaskinen för 4:de gången här hemma idag. Det är tyvärr ingen fullstor. ;-)

Just nu känns det som att jag skulle kunna dammsuga hela tiden. Men det kanske blir så om man inte kunnat dammsuga på riktigt (med ett munstycke) på över en månad. ;-)

Pannkaka till middag idag dessutom. Gott!

Nu kollar vi på sagan om ringen. O käkar lite eeeeeh söndagsgodis ;-)

Hoppas ni haft en bra söndag. Vad har ni gjort föresten?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar