onsdag 26 oktober 2011

Fullt upp...

God kväll.
Idag har dagen varit full av aktiviteter. Började med att Jag vaknade 11.40 då min kära vän L ringde. Vi skulle ses på djungelhuset (lekland) då hennes ena barn ville dit o leka. Mina barn var dock på skola och dagis. Tvättade håret lite fort o målade på lite mascara. Rotade fram ett par strumpbyxor längst ner i strumplådan o en tunika till det.
På väg mot bussen inseer Jag varför dessa strumpbyxor legat längst ner. Dom åker ner för arslet och glider längre o längre ner. O hur snyggt är det att gå med nedhasade strumpbyxor? Näää inte snyggt! Så Jag fick springa in på H&M o kolla om Jag hittade några byxor. Köpte Leggings (på BiB) vet att de passar o det är som inga problem. När Jag gick till kassan så slängde Jag ett öga på rea plaggen på BiB sidan. Och där hänger ett par snygga byxor inkl skärp... Kostat 299 kr men nu nedsatt till 50 kr. Det är fan ett kap! Härligt!
Gick sedan till bussen o väl på djungelhuset så drack vi kaffe o pratade till 14.
När vi endå var nästan vid teas dagis så hämtade Jag henne tidigare än planerat och gick med L och hennes barn till stan.
Sprang runt lite på stan. Fyndade 2 mascaror, en för 19.50 kr och den andra för 39 kr.
Hittade även ett läppglans/läppstift för 39 kr.
Köpte ett par mjukisbrallor till sonen och sen hämtade Jag o den sovandes tea Filip på skolan. Gick ner på stan igen där Jag fyndade en snygg tröja för 30 kr. Det kan ju vara kul med HELA kläder någon gång oxå ;-)

Stannade till på affärn på väg hem.
Nu kan Jag ju säga att barnen var trötta o hungriga o mitt tålamod tröt rätt ordentligt.

Väl hemma så möts man av ett kaos i köket.

Blev banne mig havregrynsgröt till middag. Ungarna behövde mat typ nyss. Snabbt fick det gå.
Hade tänkt göra fransk fiskgratäng men det tar ca 1.5 timme o göra... Kände inte att varken Jag eller barnen skulle orka härda ut så länge.

Sitter vid bordet o lyssnar på barnens tjattrande o kivande blandat med diskmaskinens läten...

Nej, nu skall Jag natta barnen.

Nu har bloggen 99 sidvisningar. :-D

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar