fredag 4 november 2011

Fredagsmyyyyys... Eller?

Allt detta om fredagsmys på både tv, Facebook och via vänner... Vad är det egentligen? Jag har som inte riktigt fattat grejen... Fredagsmys är det när man sitter i soffan med nån (typ barn, sambo, vän) och trycker i sig onyttigheter? Nu låter jag jäkligt tråkig o så men det är jag inte. Jag älskar allt onyttigt (vilket syns på min kropp ;-)...) Men själva begreppet  "fredagsmyyyyys" vad är det?

Jag jobbar ju normalt sett natten mot lördag så vi brukar gosa till det på lördagen istället. Vilket för mig är självklarare än fredagar då man jobbat, barnen är trötta efter skola/dagis en hel vecka. Är det inte bättre o smidagare att ha lördagsmys när alla är utvilade o umgåtts på lördagen? Eller är det nåt jag fått med mig från barndomen att man har mysigt på lördagen...

Många funderingar på detta fenomen...

Hur gör du? Har du fredagsmys, lördagsmys eller kanske båda?

Nu inatt som kommer så är jag ledig. Ska bli härligt. Strax är det middag. Potatisbullar. Och efteråt blir det lite glass... Är det fredagsmyyyyys?

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar