tisdag 15 maj 2012

Facebook

Facebook är en falsk marknad full med falsk marknadsföring av sitt liv. Man skriver ut när man gjort nåt roligt, intressant, spännande, kreativt... Men gud nåde om man skriver att man mår dåligt... Dåligt pratar man inte om... Dåligt finns inte.
Frågar någon hur det är med en själv Svarar 99% att det är bra, det rullar på, det flyter... Men hur sant är det i verkligheten??
Jag vet att jag iaf slänger på mitt pokerfejs när jag träffar folk. För sanningen är att ingen är egentligen intresserad av hur man mår. "hur är det?" Är samma fras som hej...

Hur funkar du?

Kram

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, om jag skriver något kul kan många gilla och råkar man beklaga sig så e de ju dödens död......;)

    SvaraRadera
  2. Håller med sig har retat mig på det länge, att man ska behöva sätta upp ett pokerfejs för att folk egentligen inte vill veta hur det är. Visst i vissa situationen kanske de pokerfejset är bra, men i längde mår man inte bra om man ska ljuga hela tiden. Ingen eller inget är perfekt varför ska man måla upp att det är det?? ser mer falskt ut då kan jag tycket. Fin blogg förresten :) Ha en bra dag och Glad Midsommar :)

    // aNGELICA

    SvaraRadera