måndag 1 oktober 2012

Makt

Jag hatar att han har sån makt att bryta ner mitt humör, hur han kan lyckas sänka mig i mitt humör, hur han kan lyckas förstöra för mig.

Utan att ens prata med mig.

O det är inte värst för mig utan för mina barn, det är för dom jag lider. Jag borde lärt mig att koppla bort. Att stänga av. Men när jag äntligen lyckats förtränga så återkommer han. River upp allt mitt inre. Gör kaos av mina känslor.

Jag hatar när jag börjar fundera... Hatar mina egna tankar om att det är mitt fel... Har jag gjort för lite... Borde jag gjort mer... Borde han gjort mer? Ja..  borde han gjort annorlunda? Ja... Borde han bry sig mer? Ja...

Alla tankar kommer när jag är själv... Själv i ett tyst rum... Då tänker jag...

Kram o ta hand om era nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar